انتشار ویدیوی یک اختاپوس نادر که در عمق ۱۵۰۰ متری دریا با باله‌های گوش‌مانند شنا می‌کند [تماشا کنید]

اخیراً ویدیویی منتشر شده است که در آن شاهد یک اختاپوس غیرمعمول و نادر در عمق بیش از ۱٫۵ کیلومتری آب هستیم. روی گوشته این موجود دریایی دو باله گوش‌مانند وجود دارد که ظاهراً با کمک آن‌ها شنا می‌کند.

این اختاپوس عجیب توسط دوربین‌های یک زیردریایی به نام Hercules شکار شده است که در اعماق دریا به‌طور از راه دور توسط Ocean Exploration Trust کنترل می‌شود. از این اختاپوس‌ها با عنوان «دامبو» (Dumbo) یاد می‌شود که به انیمیشن معروف دیزنی ارتباط دارد که در آن فیلی با گوش‌های خود می‌تواند پرواز کند. در ویدیوی زیر می‌توانید اختاپوس معروف به دامبو را مشاهده کنید:

اختاپوس دامبو چگونه موجودی است؟

اختاپوس‌های دامبو موجودات نادری هستند؛ هرچند افرادی که آب‌های عمیق اقیانوس آرام مرکزی را مطالعه می‌کنند، اطلاعات زیادی از آن‌ها در اختیار دارند. براساس اطلاعات موجود، ظاهراً این گونه در بین تمام اختاپوس‌ها در عمق بیشتری زندگی می‌کنند که گاهی تا نزدیک به ۴ کیلومتر نیز پایین می‌روند.

باله‌های شبیه به گوش، ویژگی متمایزکننده آن‌ها نسبت به سایر اختاپوس‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند به این موجود کمک کند تا در اعماق اقیانوس به اطراف بچرخد. سخنگوی Ocean Exploration Trust در ایمیلی به اینسایدر اعلام کرد که اختاپوس موجود در این ویدیو نسبتاً بزرگ است و حدود ۶۰ سانتی‌متر طول دارد. اکثر اختاپوس‌های دامبو کمتر از ۳۰ سانتی‌متر طول دارند؛ هرچند طول آن‌ها می‌تواند به ۱۸۲ سانتی‌متر نیز برسد.

دانشمندان Ocean Exploration Trust در طول آخرین مأموریت خود که هدف از آن مطالعه یک منطقه حفاظت‌شده عمدتاً ناشناخته از مجمع‌الجزایر هاوایی با نام یادبود ملی دریایی پاپاهانوموکووآکئا بوده است، موفق به کشف این گونه نادر شده‌اند. Ocean Exploration Trust تاکنون ویدیوهای جذاب دیگری نیز از اعماق دریا به اشتراک گذاشته است.

این اولین فیلم جذاب اعماق دریا نیست که Ocean Exploration Trust به اشتراک گذاشته است. ویدیوی دیگر ده‌ها اختاپوس، ماهی و دیگر موجودات دریایی را نشان می‌دهد که از اسکلت یک نهنگ مرده در کف اقیانوس تغذیه می‌کنند. این گروه تحقیقاتی مأموریت‌های خود را در وب‌سایتی برای Nautilus به‌طور زنده پخش می‌کنند.

درباره ی vbnqazdfgopi