مصاحبه مدیرعامل اپل درباره محیط‌زیست؛ چرا هر سال یک آیفون جدید معرفی می‌شود؟

مدیرعامل اپل چند هفته پس از معرفی سری آیفون ۱۵ با مجله Brut گفت‌وگو کرده و درباره موضوعات مختلفی حرف زده است. او در این مصاحبه توضیح داده که چرا آن‌ها هر سال یک آیفون جدید معرفی می‌کنند. «تیم کوک» همچنین درباره سیاست‌های محیط‌زیستی این شرکت صحبت کرده است.

در ویدیویی ۵ دقیقه‌ای که از مصاحبه با تیم کوک در وب‌سایت رسانه اروپایی Brut منتشر شده، مدیرعامل اپل در پاسخ به این سؤال که آیا ما هر سال واقعاً به یک آیفون جدید نیاز داریم یا خیر، گفت: «فکر می‌کنم داشتن یک آیفون جدید در هر سال برای کسانی که طالب چنین محصولی هستند، بسیار عالی است. ما به افراد اجازه می‌دهیم گوشی آیفون قبلی خود را به ما بدهند. سپس اگر این گوشی همچنان سالم باشد، دوباره آن را می‌فروشیم و اگر خراب باشد، سازوکارهایی برای جداسازی قطعات و استفاده از مواد آن در تولید آیفون‌های جدید داریم.»

دفاع تیم کوک از اقدامات محیط‌زیستی اپل

به‌دنبال مراسم معرفی آیفون ۱۵، عده‌ای از منتقدان اپل را به سبزشویی متهم کردند. این اصطلاح معمولاً برای اقداماتی استفاده می‌شود که واقعاً به نفع محیط‌زیست نیستند و بیشتر برای تبلیغ به‌کار می‌روند. تیم کوک در واکنش به این صحبت‌ها گفت: «سبزشویی نکوهیده است. اگر به کارهایی که ما انجام می‌دهیم فکر کنید، ما واقعاً دست به عمل می‌زنیم و بعد گزارش می‌دهیم که درحال انجام چه کارهایی هستیم.»

او همچنین اعلام کرد اینکه ۳۰ درصد از مواد مورد استفاده در تولید اپل واچ از مواد بازیافتی بوده، نشان‌دهنده واقعیت ادعاهای این شرکت است.

تیم کوک ادعا کرد که اپل حمل‌ونقل هوایی را به‌طرز قابل توجهی کاهش داده و حالا از حمل‌ونقل دریایی استفاده می‌کند تا ردپای کربنی کمتری داشته باشد. او همچنین به کاهش اندازه بسته‌بندی‌ها و حذف پلاستیک به‌عنوان اقدامات کلیدی این شرکت اشاره نمود.

در بخش دیگری از این مصاحبه از مدیرعامل اپل پرسیده شد که فکر می‌کند آیفون ۲۰ یا ۳۰ سال دیگر چگونه خواهد بود؟ او توضیح داد: «فکر می‌کنم [آیفون] از نظر کربنی خنثی می‌شود. فکر می‌کنم واضحاً از نقطه‌ای که اکنون داخلش قرار داریم، بسیار جلوتر می‌رویم.»

تیم کوک در انتها درباره اقدامات شخصی زندگی خود برای محافظت از محیط‌زیست گفت از خودروی برقی استفاده می‌کند، از پلاستیک و بطری‌های پلاستیکی دوری می‌کند و به بازیافت زباله می‌پردازد تا ردپای کربنی کمتری داشته باشد.

درباره ی vbnqazdfgopi